דף הבית » מאמרים טיפולי פלזמה » זריקת PRP – כל מה שרציתם לדעת 

זריקת PRP – כל מה שרציתם לדעת 

זריקת PRP

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

תחום הרפואה האסתטית כל הזמן מחפש אחר פתרונות יעילים ומהירים למצבים שונים, במטרה לשפר את המראה החיצוני והתחושה הפנימית של אנשים בכל העולם. אחד הטיפולים החדשניים שקיימים היום עושה שימוש בפלזמה עשירה בטסיות להאצת תהליכי גדילה וריפוי בגוף. הטיפול מבוצע בטכניקה ייחודית של זריקת PRP לאזורים הייעודיים שצריכים טיפול. הזריקה מכילה פלזמה מרוכזת רוויה בחלבונים ופקטורי גדילה, שמסייעים לגוף לחדש את התאים באזורים אליהם החומר מוזרק. הייחוד המרכזי של שיטה זו הוא העובדה שהחומר בו נעשה שימוש בהליך מופק ישירות מדגימת הדם של המטופלים אשר עוברים אותו. בזכות כך, הזריקות נחשבות לבטוחות ביותר לשימוש ומעניקות פתרון מיטבי למגוון מצבים רפואיים ואסתטיים.

במאמר זה נדבר על זריקת PRP – ממה החומר עשוי, למי הטיפול מתאים, לאיזו תוצאה אפשר לצפות וכיצד ההליך מתבצע.

מהי זריקת PRP וכיצד הטיפול מתבצע?

בשלב הראשון של ההליך, הרופא המומחה לוקח דגימת דם מהזרוע של המטופל או המטופלת, בדומה לבדיקת דם סטנדרטית. הדם שנשאב מועבר למכשיר צנטריפוגה המפריד את הדם ל-3 שכבות: שכבת כדוריות דם אדומות, שכבת פלזמה עשירה בטסיות ושכבת פלזמה דלה בטסיות. הרופא מעביר למזרק חדש רק את השכבה האמצעית בה ישנו ריכוז גבוה במיוחד של טסיות דם, ולאחר מכן מזריק ישירות לאזור אשר דורש טיפול. לפני ההזרקה מתבצע אלחוש מקומי של אזור ההזרקה במטרה לטשטש את התחושה ולמנוע כאבים, כך שתוכלו ליהנות מהתוצאות של הטיפול באופן המהיר והמיטבי ביותר. זריקת PRP אורכת בדרך כלל בין 20 ל-30 דקות בלבד, כאשר לאחריה המטופל או המטופלת משוחררים לביתם. מדובר בהליך מהיר וקל המאפשר למטופלים לחזור לעבודה או לפעילות היומיומית הרגילה שלהם מיד לאחר הטיפול.

כמו כן, בזכות העובדה כי מדובר בחומר הנלקח מהאדם אשר עובר את ההליך, ישנה רמת ביו-קומפטביליות (תאימות ביולוגית) של 100% לחומר המוזרק לגוף. בשל כך, לא קיים סיכוי לדחייה של הפלזמה העשירה בטסיות והטיפול בעל אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד. הוא מעניק תוצאות מיטביות בכל פעם מחדש, ונעשה בו שימוש במגוון טיפולים שונים בתחום הרפואה והאסתטיקה.

מהם השימושים השונים של זריקת PRP?

השימוש בזריקת PRP ברפואה תפס תאוצה בתחומים רבים, בעיקר בשנים האחרונות. טכניקת הטיפול החדשנית והייחודית הזו נחשבת לבטוחה ויעילה עם תוצאות מיטביות בכל פעם מחדש, ולכן ניתן להשתמש בה עבור אזורים שונים בגוף. זריקת PRP מקובל לעשות באזור הקרקפת כדי להאט את תהליך ההתקרחות ולעודד צמיחת שיער חדש, לפני ואחרי השתלת שיער; באזור הפנים כדי לשפר את מראה ומרקם העור; ובאזורים שונים בגוף בפרקים או בגידים למטרות אורתופדיות. הפלזמה העשירה בטסיות בה נעשה שימוש בהליך החדשני הזה מעודדת צמיחה והתחדשות של תאים חדשים ומאיצה תהליכי ריפוי.

כמה מהשימושים הפופולריים ביותר של זריקת PRP הם:

זריקת PRP לשיער

מומחים לבריאות השיער משתמשים בזריקת PRP לטיפול בסוג של נשירת שיער מסוג התקרחות אנדרוגנית, או באנגלית Androgenic alopecia. תופעה זו פוגעת בהופעה החיצונית של גברים ונשים כאחד עם מחסור חלקי בשיער. מחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות מצביעים על כך שטיפול בהתקרחות ונשירת שיער באמצעות זריקת PRP תורם לעצור את תהליך ההתקרחות, מעודד צמיחת שיער חדשה, ומביא להתעבות והתחזקות של זקיקי שיער.

זריקת PRP לפנים

זריקת PRP משמשת גם בתחום האסתטיקה לפנים. היא מסייעת לשפר ולחדש את מרקם העור, לטשטש קמטים ולהצעיר את המראה. הפלזמה העשירה בטסיות ממריצה את הייצור של החלבונים החשובים קולגן ואלסטין, אשר אחראיים למרקם עור בריא, אלסטי וצעיר. הזרקה ממוקדת של הפלזמה לאזור הפנים מסייעת לעבות ולהדק עור דליל, להחליק קמטים וקמטוטים ולשפר את מראה העור באופן משמעותי. הייצור המחודש של קולגן בעור משפר את המרקם והגוון שלו וגורם לפנים להראות צעירות ורעננות הרבה יותר, ללא קמטים עמוקים או פגמי עור בולטים. כמו כן, הוכח כי שיטת טיפול זו היא גם יעילה במיוחד עבור אנשים הסובלים מרוזציאה או אקנה, בשל הסגולות של החומר הייחודי הזה לעודד תהליכי ריפוי והתחדשות בעור.

זריקת PRP אורתופדית

באורתופדיה, זריקות PRP מסייעות לטפל בפציעות ספורט, שרירים תפוסים, גידים מתוחים ומפרקים כואבים. אפשר לבצע זריקת PRP ממוקדת אל האזור של המניסקוס בברך בסיום ניתוח לתפירת מניסקוס על מנת להאיץ את תהליך ההחלמה. כמו כן, היא מתאימה גם במקרים של קרעים בגיד הגלוטאוס מדיוס, דלקות בגיד אכילס, קרעים ברצועות הברך, דלקות מפרקים שונות וקרעים בשרירים, שברי מאמץ, ועוד מצבים. הטיפול מביא להשלמה של הרקמות, להפחתת תהליכים דלקתיים ולחזרת השרירים, הגידים והסחוסים למבנה התקין שלהם. הטיפול אהוב בפני מפורסמים רבים כמו טייגר וודס, שחקן הגולף המוכר, אשר סייע באופן פעיל לפרסום של שיטת הטיפול החדשנית הזו, לאחר שעבר זריקת PRP אחרי ניתוח בברך.

לסיכום

היום קיים פתרון יעיל למגוון מצבים אסתטיים ורפואיים אשר עושה שימוש בטכניקות חדשניות ומתקדמות לזירוז תהליכי החלמה טבעיים בגוף. זריקת PRP מתבצעת בהליך מתקדם, בו נעשה שימוש בפלזמה עשירה בטסיות אשר מופקת מדגימת דם של המטופל/ת העוברים את ההליך. לאחר נטילת הדגימה, הדם עובר בצנטריפוגה ומופרדת ממנו השכבה אשר מכילה פלזמה עשירה בטסיות. הפלזמה הזו מוזרקת ישירות לגוף באזורים הדורשים טיפול בהתאם לסוג ההליך, אסתטי או אורתופדי. הפלזמה העשירה בטסיות מסייעת בתהליכי ריפוי, מעודדת גדילה וצמיחה, מחייה את התאים באזור ומשפרת את זרימת הדם. התוצאות המתקבלות מהטיפול משתנות בהתאם לסוג ההליך שמבוצע, כאשר המשותף בין כל הסוגים הוא החידוש המהיר והיעיל של התאים באזור – בין אם מדובר בעידוד צמיחת שיער, שיפור מרקם העור והצערת מראה הפנים, או הפחתת כאבים במפרקים ובברכיים. זריקת PRP היא פתרון נהדר ויעיל עבור מצבים שונים ומהווה פריצת דרך משמעותית בתחום הרפואה והאסתטיקה הרפואית.

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים