דף הבית » מאמרים טיפולי פלזמה » זריקות PRP לשיער – הסוף להתקרחות

זריקות PRP לשיער – הסוף להתקרחות

זריקות PRP לשיער

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

התקרחות ונשירת שיער מתרחשות בקרב אחוז גבוה מבני האדם, ומשפיעות על קרוב ל-80% מהגברים וכ-40% מהנשים בשלב זה או אחר בחייהם. השיער על ראשינו בעל משמעות רבה והמראה שלו משפיע על המראה הכללי שלנו באופן ישיר. השיער מגדיר אותנו כאנשים ומשפיע גם כן על תחושת הביטחון העצמי והדימוי האישי שלנו. תחום הרפואה האסתטית מציע פתרון חדשני ומתקדם לתופעת ההתקרחות ואובדן השיער, עם זריקות PRP לשיער. הזריקות עושות שימוש בחומר ייחודי אשר מופק בטכניקה מתקדמת ושיטות חדשניות. הזריקות מסייעות להאט ולעצור את תהליך ההתקרחות, ומעודדות צמיחה מחודשת של שיער בקרקפת.

אז מהו טיפול זריקות PRP לשיער? כיצד הוא מתבצע ובאיזו שיטה? למי הטיפול יכול להתאים? ענינו לכם על כל השאלות החשובות כאן במאמר. המשיכו לקרוא וגלו.

מהם אובדן שיער והתקרחות ולמה זה קורה?

נשירת שיער, אובדן שיער והתקרחות הן תופעות שכיחות יחסית המופיעות בקרב אנשים רבים, ויכולות להתרחש בעקבות סיבות שונות. לרוב מדובר בגורמים גנטיים, או גורמים חיצוניים כמו זיהום אוויר, סטרס ולחץ נפשי, שימוש בתכשירים לא נכונים, אורח חיים, ועוד סיבות נוספות. משנה לשנה אחוז האנשים אשר מאבדים את שיער ראשם במהלך החיים נמצא בעליה מתמדת, והתופעה משפיעה גם על המראה החיצוני וגם על התחושה הפנימית של אלו שסובלים ממנה. בגלל שתופעות אלו פוגעות במראה החיצוני, הן גם פוגעות ברמת הביטחון העצמי. כל המראה החיצוני משתנה, מה שעלול לגרום לירידה בדימוי האישי ולתחושה “מבוגרת” יותר.

טיפול בתרפיית PRP לשיפור מראה השיער.
השיער נופל עקב גורמים שונים.

לרוב התקרחות היא תופעה המזוהה עם גיל מבוגר, אך בפועל אנשים רבים מתחילים לאבד את השיער שעל גבי הקרקפת שלהם כבר בתחילת שנות ה-30 או במהלך שנות ה-20 לחייהם. תחום שיקום השיער מאפשר להעניק לאנשים הסובלים מהתקרחות פתרון יעיל על ידי שימוש בזריקות PRP לשיער. הטיפול מאפשר להאט ולעצור את הנשירה וההתקרחות, להצמיח שיער חדש ולמלא את הקרקפת שוב בשיער צפוף וחזק. בזכות העובדה שטיפול PRP לשיער מתבצע בטכניקה חדשנית, הוא מאפשר לעודד את זקיקי השיער לחזור לפעולה ולעבוד מחדש באופן טבעי.

מה הופך זריקות PRP לשיער לפתרון יעיל להתקרחות?

טיפול זריקות PRP לשיער הוא טיפול חדשני בתחום בריאות ושיקום השיער, אשר מתבצע בטכניקות המתקדמות ביותר בתחום. במסגרת הטיפול, נעשה שימוש בחומר הנקרא פלזמה עשירה בטסיות, אשר מכילה ריכוז גבוה של חלבונים ופקטורי גדילה. הזרקה ממוקדת של הפלזמה העשירה בטסיות מאפשרת להאט ולעצור את קצב נשירת השיער, ומעודדת את זקיקי השיער המנוונים לחזור לפעילות מחודשת. הפלזמה מעוררת את זקיקי השערה וגורמת להם להצמיח שיער חדש במקומות בהם הוא היה דליל וחסר. 

טיפול בברך עם PRP לבריאות מפרקי ירך
תיקון לא ניתוחי של ברך עם PRP.

מדובר בחומר כה ייחודי משום שהמקור היחידי ממנו ניתן להפיק אותו, נמצא בתוך הגוף של המטופל או המטופלת אשר עובר את ההליך. בפלזמה נמצא ריכוז גבוהה במיוחד של פקטורי גדילה (growth factors), בערך פי 7 עד 14 מהריכוז הטבעי שלהם שנמצא באופן טבעי בגוף. בזכות העובדה הזו, השיטה הייחודית נחשבת לאחת הבטוחות ביותר לשיקום השיער ומניעת התקרחות. הטיפול כרוך בסיכוי מזערי ואפילו אפסי לפתח תופעות לוואי או תגובה אלרגית כלשהי. ההזרקה של הפלזמה לתוך עור הקרקפת מאפשרת לעצור את תהליך ההתקרחות ומסייעת לעודד את זקיקי השיער לשוב לפעולה ולהצמיח שוב שיער, עד לקבלת שיער מלא ושופע.

איך טיפול זריקות PRP לשיער מתבצע?

טיפול בזריקות PRP לשיער מתמקד באופן ספציפי בזקיקי השיער החלשים שפעילותם הופחתה משמעותית במהלך השנים, ומאפשר לחדש את קצב צמיחת השיער. הטיפול החדשני עושה שימוש בטכניקות ייחודיות ומעניק תוצאות מרשימות ושיער מלא ובריא. התוצאה המתקבלת היא טבעית ביותר, ומעניקה שיפור בכל תחומי החיים של המטופל/ת.

טיפול של זריקות PRP לשיער מתבצע בשיטה אשר עושה שימוש בחומר טבעי המופק מדגימת דם שנלקחת מהמטופל או המטופלת שעוברים את ההליך. דגימת הדם מועברת לצנטריפוגה ועל ידי תנועות סיבוביות המרכיבים השונים בדם נפרדים. אחת השכבות מכילה ריכוז גבוה של חלבונים ופקטורי גדילה, ונקראת פלזמה עשירה בטסיות. הפלזמה מוזרקת ישירות לאזור הקרקפת ומאפשרת לזרז בתהליכים הטבעיים של הגוף. באזור הקרקפת, החומר הייחודי מאפשר להאט ולעצור את תהליך ההתקרחות, וכמו כן גם מעודד את זקיקי השיער הרדומים לעבוד מחדש.

לקבלת תוצאת מיטביות והגדלת ההשפעה של החומר, יש צורך לחזור על הטיפול 3 עד 5 פעמים. לאחר סיום סדרת הטיפולים אפשר להבחין בצמיחה מחודשת של שיער בקרקפת, בעיקר היכן שהשיער היה דליל. צמיחה מחודשת של שיער בריא וחזק מתחילה, וממלאת את האזורים הקירחים. הטיפול מאפשר לקבל שיפור משמעותי במראה הפיזי וכן גם שיפור בתחושה הפנימית של המטופל/ת.

טיפול בזרימת הדם העשירה בטסואר פפלטים (PRP) הוא פרוצדורה חדשנית המעוררת עלייה בטבעת השיבה של הגוף ומשפרת את צפיפות השיער. הטיפול משלב הפקת כמות קטנה מדם המטופל ומעבודתו כדי לברר את הטסואר העשיר בפפלטים וגורמי הצמיחה, ולאחר מכן מתבצעת הזרימה בקרקפת.

טיפול בשיער PRP - החזרת שיער טבעית
גלה את העוצמה הטבעית של טיפולי PRP לשיקום השיער.

הפרוצדורה מתחילה בדרך כלל בייעוץ מקיף עם רופא המומחה בטיפולי PRP לשיער. במהלך הייעוץ, ייערך סקירה של ההיסטוריה הרפואית של המטופל, בדיקה של הקרקפת ודיון על מטרות וציפיות המטופל.

לאחר שהמטופל מאושר לקבל את הטיפול, ניתן לבצע את הפרוצדורה. כאן מפרטים את השלבים:

איסוף דם

ייבוצע איסוף כמות קטנה של דם מזרוע המטופל בעזרת משאבת בריאותית.

הרתחת סנטריפוגה

הדם המאוסף יתוך במכונת סנטריפוגה מיוחדת, שהפועלת אותו במהירות גבוהה כדי להפריד ביניו לבין שאר רכיביו.

בידוד הטסואר

לאחר ההרתחה, יתבצע הבידוד הקפדני של שכבת הטסואר העשיר בפפלטים, והוא יועבר למשאבת לצורך הזרמה.

הכנת הקרקפת

לפני ההזרמה, יתבצע ניקוי והכנה של הקרקפת כדי להבטיח סביבה חסינה.

אנסתזיה מקומית (אופציונלי)

בהתאם להעדפת המטופל ולרגישותו, ניתן להשתמש באנסתזיה מקומית כדי להפחית את הכאבים במהלך הזרימה.

זרימת הטסואר

לאחר מכן, יוזר זרימה מיומן של הטסואר לאזורים בקרקפת שיש לשחזר בהם שיער. הזרימות מופצות בהקפדה כדי לכסות את כל האזורים המטופלים.

טיפול לאחר הזרימה

לאחר טיפול בזרימת הטסואר, יינתנו הוראות ספציפיות לטיפוח לאחר הפרוצדורה. כך יתרמו מניעה של פעולות או מוצרים שעלולים להגרים את הקרקפת.

הפרוצדורה כוללת זמן ממוצע של 30-60 דקות לביצוע, והמטופלים בדרך כלל יכולים לחזור לפעילויותיהם הרגילות לאחר הטיפול. עם זאת, חשוב לעקוב אחר ההמלצות של רופא המטפל על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר.

הטיפול בזרימת הדם העשירה בטסואר הוא אפשרות בטוחה, לא פולשנית ויעילה לטיפוח שיער ושיפור צפיפותו. זו אפשרות טבעית ואינה דורשת ניתוחים או כימיקלים מלאכותיים, ולכן היא מושכת לאנשים שרוצים לחזור לשיער מלא ועבה. כמו בכל טיפול רפואי, חשוב להיות בייעוץ עם רופא מוסמך כדי לקבוע אם טיפול בזרימת הטסואר הוא האפשרות המתאימה ביותר לצרכים המיוחדים שלך, וכדי להבטיח טיפוח וטיפול בטוח ויעיל.

כיצד הפלזמה העשירה בטסיות מופקת?

הזרקת פלזמה מעשירה בטסיות לברך
קידום החלמת רקמות עם PRP.

החומר המרוכז בו נעשה שימוש בטיפול זריקות PRP מופקות מדמו של המטופל, בהליך בו נוזל הפלזמה העשירה בטסיות מופרדת משאר מרכיבי הדם באמצעות מכשיר צנטריפוגה. בטסיות אלו מצויים פקטורי גדילה שונים בעלי תפקיד חשוב בתהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף. הפקטורים משתחררים באזור בו השיער דליל בקרקפת של המטופל/ת מיד לאחר זריקת PRP והם מסייעים בתהליכי גדילה, צמיחה וריפוי טבעיים. במהלך הטיפול, על מנת להפיק את הפלזמה העשירה בטסיות, קודם כל נלקחת דגימת דם ישירות מהזרוע של המטופל או המטופלת, בדומה לבדיקת דם רגילה. דגימת הדם לאחר מכן מועברת למכשיר צנטריפוגה ייעודי במטרה להפריד את המרכיבים השונים בדם ולקבל את שכבת הפלזמה העשירה בטסיות. השכבה אשר מכילה ריכוז גבוה של טסיות דם נשאבת למזרק ומוזרקת ישירות לאזור הקרקפת, לשם עצירת ההתקרחות ועידוד של צמיחת שיער.

לאילו תוצאות אתה יכול לצפות מהזרקות PRP לשיער?

טיפולי PRP (תערובת הדם העשירה בתקניות) לשיער התפרסמו כפתרון לא אינובטיבי וטבעי לשיקום השיער. רבים מחפשים טיפולי PRP כדי להתמודד עם אובדן השיער ולעודד את צמיחתו מחדש. אך מהם התוצאות שצפויות מטיפולי PRP לשיער?

המטרה העיקרית של טיפולי PRP לשיער היא לפעול על כיסוי השיער בהפעלת תהליכים של צמיחה ולמנוע את התפצלותו. הטיפול מתחיל בגריסת דם, בדרך כלל מהיד או הידרוקפיל, שאחר כך עובר להתנפח על ידי מכונה מרובה עם סנטריפוגה כדי להפריד את תערובת הדם העשירה בתקניות משאר רכיבי הדם. ה-PRP המרוכז כך מתווסף לקרקע באזורים שבהם השיער דק או נמוך במיוחד.

פתרונות לאיבוד שיער נשים - טיפולים יעילים
חווה את הכוח של טיפולי התחדשות שיער ממשיכים.

גורמי הצמיחה והחלבונים ב-PRP מסייעים להזנה ולהפעלת הפוליקולים השיעריים הכסונים, על ידי עידודם להיכנס לשלב הצמיחה. תהליך זה מוביל לשיפור עובי השיער, לצמיחה מחודשת של השיער ולשיפור הבריאות הכללית של השיער. ניתן גם להאט באמצעותו את יציאת השיער, ולכן להפחית את האובדן שלו במהלך הזמן.

חשוב לציין שתוצאות הטיפול עשויות להיות שונות בכל אדם, ונדרשות מספר טיפולים של PRP כדי להשיג תוצאות אופטימליות. מספר הטיפולים הנדרש תלוי בשדרוג השיער ובתגובת הפרט לטיפול.

טיפולי PRP לשיער נחשבים לבטוחים עם סיכון מינימלי לאירועי לוואי, מאחר שהטיפול משתמש בתכני הדם של המטופל עצמו. כמה יכולים לחוות עקיצה קלה או אדמומיות זמנית באתרי ההזרקה, אך האלו נעלמים במהירות.

הזמנת התוצאות יכולה גם היא להשתנות מאדם לאדם. מישהו עשוי להתחיל לראות שיפורים בצמיחת השיער ובעוביו בתוך כמה חודשים מרגע התחלת הטיפול, תוך שזה יכול לקחת זמן רב יותר לאחרים. יציבות בתכני הטיפול והישמור על ההמלצות של הדרמטולוג או המומחה לשיקום השיער יכולים לתרום להשגת התוצאות הטובות ביותר.

בסיכום, טיפולי PRP לשיער יכולים להיות פתרון יעיל וטבעי לאובדן השיער והדלקתו. על ידי הפעלת תהליכי צמיחה ועידוד צמיחת השיער, הטיפול מציע את הפוטנציאל להשיג שיער עבה, מרובה ובריא. עם זאת, חשוב להכיר בציפיות ריאליות ולהבין שתגובות פרטניות לטיפול ייתכנו. ייעוץ עם דרמטולוג מוסמך או מומחה לשיקום השיער יכול לעזור להחליט אם טיפולי PRP הם הבחירה הנכונה לטיפול בבעיות הקשורות לאובדן השיער שלך.

לסיכום

אחד הפתרונות היעילים והטובים ביותר לנשירת שיער והתקרחות הינו טיפול זריקות PRP לשיער. הטיפול מתבצע בשיטה ייחודית וטכניקה מתקדמת המאפשרת להגיע לתוצאות מיטביות ביותר, בכל פעם מחדש. החומר בו נעשה שימוש בטיפול הינו חומר עצמוני, כלומר מופק ישירות מהדם של המטופל או המטופלת שעוברים את ההליך. במסגרת הטיפול נלקחת דגימת דם אשר מועברת למבחנה סטרילית ומשם למכשיר צנטריפוגה. על ידי תנועות סיבוביות של המכשיר, המרכיבים השונים בדם מופרדים על לקבלה של כמה שכבות. הרופא המומחה לוקח את השכבה האמצעית הנקראת פלזמה עשירה בטסיות, מעביר אותה למזרק ומזריק את החומר לאזור הקרקפת. החומר עושה פעולה ייחודית, מאפשר לעצור את תהליך ההתקרחות ומעודד את זקיקי השיער הרדומים לחזור לפעולה. תוצאות הטיפול מעניקות שינוי משמעותי הן בפן הפיזי והן בפן הנפשי, כאשר המטופלים יכולים ליהנות משיער מלא, שופע, בריא וחזק לטווח הארוך.

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים