דף הבית » מאמרים טיפולי פלזמה » שיטת PRP לטיפול במגוון מצבים אסתטיים ורפואיים

שיטת PRP לטיפול במגוון מצבים אסתטיים ורפואיים

שיטת PRP

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

טיפול פלזמה עשירה בטסיות, או בשמו המלא טיפול Platelet-rich plasma, הוא הליך רפואי חדשני ופורץ דרך שצובר פופולריות רבה בשנים האחרונות. ההליך הייחודי מאפשר לטפל באופן יעיל במגוון רחב של מצבים רפואיים ואסתטיים כאחד ומתאים למטופלים רבים. שיטת PRP כוללת שימוש בפלזמה עשירה בטסיות דם אשר נלקחת מדגימת הדם של המטופלים עצמם ולאחר מכן מוזרקת בחזרה לאזורים הייעודיים במטרה לעורר תהליכי ריפוי והתחדשות טבעיים. במאמר זה נחקור את שיטת PRP החדשנית והשימושים השונים שלה בתחומי הרפואה והאסתטיקה.

מהו טיפול בשיטת PRP ולמי הוא מתאים בעיקר?

טיפול פלזמה עשירה בטסיות דם בשיטת PRP הוא הליך רפואי חדשני אשר כולל שימוש בטסיות דם המופקות מדגימת הדם של המטופל/ת שעוברים את ההליך. אבל איך זה עובד בדיוק? כדי שתוכלו להבין כיצד הטיפול פועל ולמי הוא מתאים בעיקר, יש להכיר את השימושים שלו ואת התהליך בו הוא מתבצע. טיפול PRP מתבצע על ידי הזרקה של הדם של המטופלים עצמם במטרה לקדם ריפוי והתחדשות. הדם עובר סינון וטיהור במכשיר ייעודי בתהליך חדשני, ומופקת ממנו שכבה מרוכזת המכילה כמות גבוהה של חלבונים, הורמונים ופקטורי גדילה (growth factors). בהזרקה לגוף החומר מתחקה אחר תהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף ומסייע בחידוש וצמיחה של התאים והרקמות באזור המטופל. ההליך כולל שאיבה של כמות קטנה של דם מהמטופל/ת, ועיבוד שלו במטרה לבודד את הפלזמה העשירה בטסיות. הפלזמה מכילה גורמי גדילה מרוכזים הממריצים תיקון והתחדשות בגוף וביכולתה לטפל במגוון מצבים שונים.

כיצד טיפול PRP מתבצע? 

טיפול במצבים אסתטיים שונים יכול לכלול מגוון הליכים קוסמטיים, כגון חומרי מילוי עוריים, הזרקות בוטוקס וטיפולי לייזר.
טיפול במצבים אסתטיים שונים יכול לכלול מגוון הליכים קוסמטיים, כגון חומרי מילוי עוריים, הזרקות בוטוקס וטיפולי לייזר.

כמות קטנה של דם נשאבת מהזרוע של המטופל או המטופלת בדומה לדגימת דם רגילה. לאחר מכן, הדם מוכנס למכשיר צנטריפוגה ייעודי אשר מפריד את השכבה של הפלזמה העשירה בטסיות משאר מרכיבי הדם. הפלזמה העשירה בטסיות מוזרקת לאזור הייעודי לטיפול במטרה לעורר את תהליכי הריפוי וההתחדשות הטבעיים של הגוף. טיפול PRP מתבצע ברמת פולשנות מינימלית ותקופת ההחלמה ממנו היא קצרה יחסית. מדובר באלטרנטיבה בטוחה ויעילה להליכים ניתוחים ופולשניים אחרים.

מהם השימושים של טיפול בשיטת PRP? 

טיפול PRP פועל על ידי הפעלה של מנגנוני הריפוי הטבעיים של הגוף במטרה לקדם תיקון והתחדשות של רקמות ותאים. גורמי הגדילה ומולקולות ביו-אקטיביות אחרות שמצויות בפלזמה העשירה בטסיות המוזרקת במסגרת טיפול PRP מעוררים את הייצור של כלי דם חדשים, משפרים את ייצור הקולגן ומקדמים את הצמיחה של רקמות בריאות במוקדי ההזרקה. ההליך מסייע להפחית דלקתיות, להאיץ את הריפוי הטבעי, לשפר את הבריאות הכללית ולשדרג את המראה של האזור המטופל. לטיפול בשיטת PRP קיים מגוון רחב של שימושים בתחומים שונים, בעיקר בתחומי הרפואה והאסתטיקה. כמה מהשימושים הנפוצים ביותר של טיפול PRP הם:

שיקום השיער

טיפולים אסתטיים לשיקום שיער יכולים לכלול אפשרויות לא ניתוחיות כגון טיפול בהזרקת PRP, סרומים לצמיחת שיער וטיפולי לייזר, וכן אפשרויות ניתוחיות כגון השתלת שיער.
טיפולים אסתטיים לשיקום שיער יכולים לכלול אפשרויות לא ניתוחיות כגון טיפול בהזרקת PRP, סרומים לצמיחת שיער וטיפולי לייזר, וכן אפשרויות ניתוחיות כגון השתלת שיער.

בין השימושים השכיחים ביותר לטיפולי שיטת PRP נמנה שיקום השיער. החומר המוזרק מסייע להאט ולעצור את תהליך ההתקרחות ולצד זאת מעודד צמיחה מחודשת של שיער במקומות בהם הוא היה דליל או חסר. שיטת הטיפול החדשנית זהו תפסה תאוצה רבה בכל העולם בתחום שיקום השיער בזכות התוצאות המרשימות והטבעיות שהיא מעניקה למטופלים. טיפול PRP לשיער מעודד את זקיקי השיער הפגומים והרדומים לשוב לפעולה מחודשת ולהצמיח שיער מלא ובריא יותר. הטיפול מלווה בתוצאות איכותיות ומתאים לאנשים אשר שסובלים מנשירת שיער והתקרחות.

אורתופדיה

טיפול PRP משמש בדרך כלל בתחום האורתופדיה לטיפול בפציעות שונות של מצבי שרירים ושלד. הוא מסייע לטפל במקרים רבים כדוגמת דלקות גידים, דלקות פרקים וקרעים בשרוול המסובב. הפלזמה העשירה בטסיות אשר מוזרקת במסגרת שיטת PRP משחררת גורמי גדילה המעוררים את תגובת הריפוי הטבעית של הגוף ומסייעים בתהליכי ההתחדשות הטבעית של הרקמות, הגידים והעצמות. כמו כן, ברפואת ספורט הטיפול מעניק מענה לפציעות ספורט כמו קרעים ברצועות ובשרירים. טסיות הדם מעודדות התחדשות של רקמות ומפחיתות דלקת, מה שמאפשר לספורטאים להתאושש מהר יותר כדי לשוב ולעסוק בספורט שלהם.

הצערת העור

לטיפולים אסתטיים יכולה להיות השפעה משמעותית על הביטחון וההערכה העצמית של המטופל, כאשר מטופלים רבים מדווחים על שיפור באיכות החיים הכללית.
לטיפולים אסתטיים יכולה להיות השפעה משמעותית על הביטחון וההערכה העצמית של המטופל, כאשר מטופלים רבים מדווחים על שיפור באיכות החיים הכללית.

אחד השימושים הפופולריים והאהובים ביותר של שיטת PRP הוא בתחום הדרמטולוגיה, בייחוד ברפואה האסתטית. ההליך משמש לטיפול במצבי עור שונים כמו צלקות אקנה, קמטים, קמטוטים עדינים, כתמי גיל, פיגמנטציה, רוזציאה ועוד מצבים. גורמי הגדילה המצויים בזריקות הללו ממריצים את הייצור של חלבונים חשובים לשיקום העור כמו קולגן ואלסטין, מה שמשפר את המראה והמרקם של עור הפנים במידה רבה.

רפואת שיניים

בתחום רפואת השיניים טיפול PRP מסייע במטרה לקדם תהליכים של ריפוי והתחדשות לאחר טיפולים דנטליים כמו עקירות שיניים והתקנות של שתלים דנטליים. החלבונים המרוכזים וגורמי הגדילה בפלזמה מקדמים התחדשות של הרקמות ומפחיתים את הסיכון לזיהום.

רפואת עיניים

טיפולי אסתטיקה רפואת עיניים יכולים לשפר את מראה העיניים והאזורים מסביב, וליצור מראה צעיר ורענן יותר.
טיפולי אסתטיקה רפואת עיניים יכולים לשפר את מראה העיניים והאזורים מסביב, וליצור מראה צעיר ורענן יותר.

ברפואת עיניים PRP משמש לטיפול במצבי עיניים שונים כמו למשל כיבים בקרנית ותסמונת העין היבשה. גורמי הגדילה שהזריקות הללו מכילות קדמים התחדשות טבעית של רקמות ומפחיתים דלקתיות, מה שמסייע להוביל לריפוי מהיר יותר.

כיצד שיטת PRP שונה מטיפולים אחרים שיש היום?

טיפול PRP מלווה ביתרונות רבים על פני טיפולים מסורתיים אחרים כמו ניתוח או תרופות. רמת הפולשנות של ההליך היא מינימלית והוא אינו דורש חתכים או הרדמה מלאה. בזכות כך, המטופלים יכולים לחזור לפעילות היומיומית שלהם במהרה, ללא כאבים ואי נוחות המלווים בתקופות החלמה ארוכות כמו אלו אשר כרוכות בהליכים פולשניים יותר. כמו כן, שיטת PRP נחשבת לבטוחה במיוחד, בעיקר משום שהחומר בו נעשה שימוש במסגרת ההליך מופק ישירות מדגימת הדם של המטופלים עצמם. עובדה זו ממזערת את הסיכון לדחייה או לזיהום באופן משמעותי. מדובר באלטרנטיבה בטוחה ויעילה לניתוח והליכים פולשניים אחרים עם תקופת החלמה קצרה ומיטבית.

לסיכום

טיפול PRP משמש לשיפור של מגוון מצבים, רפואיים ואסתטיים כאחד. פלזמה עשירה בטסיות דם (PRP) הוא טיפול רפואי חדשני ופורץ דרך המסייע להאיץ את הריפוי הטבעי של רקמות פגועות בגוף. שיטת PRP צוברת פופולריות רבה בתחום הרפואה האסתטית והכללית, שכן היא מתאימה למגוון רחב של טיפולים. ההליך החדשני מאפשר לקבל אפקט של הצערת העור, הפחתת הקמטים, שיפור כאבי פרקים, טיפול בפציעות ספורט, מניעת התקרחות והמרצה של צמיחת שיער, ועוד. מדובר בטיפול רב תכליתי ובטוח בעל תוצאות מרשימות ורמת שביעות רצון גבוהה. הוא מתאים למגוון מצבים רפואיים ואסתטיים ומעניק פתרון לאנשים רבים. בפעם הבאה שתשקלו טיפולים כלשהם לשיפור המראה וההרגשה, שיטת PRP בהחלט צריכה להיות בראש הרשימה שלכם.

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים