דף הבית » מאמרים טיפולי פלזמה » זריקות PRP לברך – הקלה טבעית

זריקות PRP לברך – הקלה טבעית

זריקות PRP לברך

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

תחום האורתופדיה כל הזמן מחפש אחר פתרונות למצבים שונים, עם טיפולים חדשניים. הברכיים שלנו הן אזור עדין יחסית אשר יכול לחוות כאבים בגלל מגוון גורמים, בעיקר עם התקדמות הגיל, או בשל פציעות ספורט. אחת הטכניקות היעילות ביותר להקלה על כאבים וחידוש התאים בגוף באזור היא על ידי זריקות PRP לברך. הזריקות הללו עושות שימוש בחומר טבעי, ייחודי ומרוכז אשר מופק ישירות מדגימת הדם של המטופל או המטופלת שעוברים את ההליך. במסגרת הטיפול מופרדת מדגימת הדם שכבה של פלזמה עשירה בטסיות, אשר לאחר ההזרקה שלה לאזור הברך היא מסייעת לחדש את התאים ומביאה לזירוז תהליכי ריפוי.

מהו טיפול זריקות PRP לברך? כיצד הוא מתבצע? למי הוא מתאים ובאילו מקרים? קראו וגלו, התשובות בהמשך המאמר.

מהן זריקות PRP לברך ואיך זה עובד?

השימוש בזריקות PRP לברך מאפשר להעניק פתרון יעיל לכאבי ברכיים הנגרמים ממגוון מצבים שונים. הטיפול מתבצע על ידי טכניקה ייחודית אשר עושה שימוש בחומר מרוכז המעודד תהליכי ריפוי טבעיים ומופק מדגימת הדם של המטופלים עצמם. החומר הייחודי נקרא פלזמה עשירה בטסיות, או באנגלית Platelet rich plasma. הטסיות בדם מכילות כמות גבוהה של חומרי צמיחה ופקטורי גדילה (growth factors) ומוזרקות ישירות לאזור הברך במטרה להאיץ את תהליכי הריפוי של הגוף. הטיפול החדשני מעניק ריפוי מהיר, מפחית כאבים ומשפר באופן משמעותי את התפקוד הכללי של הברך. זריקות PRP לברך מאפשרות לטפל במגוון מצבים כמו בעיות שלד שריר, פציעות ספורט, פגיעות ניווניות, בעיות ברכיים מסוגים שונים, ועוד. בשיטה זו מזריקים את אותם המרכיבים אשר מצויים בגוף של המטופל או המטופלת, רק בריכוז גבוה במיוחד.

זריקות PRP לברך – הקלה טבעית

באילו מצבים אפשר לטפל בעזרת זריקות PRP לברך?

טיפול בזריקות PRP מיועד לפציעות חריפות וגם לפציעות כרוניות, ומאפשר לבצע התאמה של ריכוז החומר ומספר הזריקות הדרוש בהתאם למצב של הברך. זריקות PRP לברך מאפשרות לטפל במגוון מצבים שונים ובפציעות חריפות כמו קרעים במיניסקוס, או קרעים של הרצועה הצדית בברך. כמו כן, החומר מיועד גם לטיפול בבעיות כרוניות כמו דלקות בגידי הפיקה או שחיקה של הסחוסים בברך. לא מדובר בחומר כימי והוא איננו מיוצר במעבדה, ולכן הוא נחשב לבטוח ביותר לשימוש, עם רמת ביו-קומפטביליות (תאימות ביולוגית) גבוהה במיוחד לגוף האדם.

בנוסף, ניתן לטפל בעזרת פלזמה עשירה בטסיות גם במצבים של דלקות פרקים וגידים. מחקרים רבים בתחום מוכיחים את היעילות של הזריקות במקרים של דלקות פרקים בברך ובירך. הטיפול מהווה תחליף נהדר לניתוח והליכים פולשניים אחרים. ככל שדלקת הפרקים קלה יותר, כך היעילות של השיטה הזו תהיה טובה יותר וההקלה גבוהה יותר. התוצאה של הטיפול הינה סימפטומטית ומתבטאת בהקלה על הכאבים ובשיפור רמת התפקוד ללא כאבים של המטופל/ת.

יתרונות של זריקות PRP לברך

לטיפול באמצעות זריקות PRP לברך מגוון רחב של יתרונות. הוא מאפשר להקל על הכאבים באזור ומעניק פתרון למצבים שונים, כפי שציינו. על מנת שתכירו את שיטת הטיפול הייחודית הזו קצת יותר לעומק, ריכזנו עבורכם כמה מהיתרונות הבולטים ביותר של זריקות PRP לברך:

שיקום וריפוי הברך

הטיפול החדשני מסייע לשקם ולרפא כאבים אורתופדיים, אשר עד היום טופלו באופן חלקי על ידי טיפולי פיזיותרפיה, תרופות אנטי דלקתיות, תרופות לשיכוך כאבים, ועוד. 

חזרה מיטבית לשגרה

השיטה מאפשרת לאנשים אשר חווים פגיעה באיכות החיים שלהם לחזור לפעילות ולשגרה ללא כאבים ולעסוק שוב בספורט, באותה רמת אינטנסיביות שעשו זאת לפני הפגיעה. 

החלמה מהירה וקצרה

אלפי מטופלים אשר טופלו עד כה בשיטה החדשנית בעזרת זריקות PRP לברך, מדווחים על הקלה מהירה במצבם. זמן ההחלמה מההליך הינו קצר יחסית ומלווה במינימום כאבים. במקרים מסוימים תורגש אי נוחות קלה בימים שלאחר הטיפול, אשר חולפת במהרה והמטופל או המטופלת יכולים לחזור לפעילות שגרתית מלאה, נטולת כאבים. 

פתרון למגוון מצבים

זריקות PRP לברך מעניקות טיפול יעיל במקרים רבים ומצבים שונים. הן מאפשרות להקל על פציעות ספורט של שריר וסחוס, שחיקת מפרקי ברכיים וירכיים, פגיעות בסחוסים, קרעים בגידים, דלקות בגידים, קרעים במעטפת המפרקים, ועוד. במקרים רבים הטיפול יכול להחליף ניתוח ולהפחית את הצורך בהליכים פולשניים. 

שימוש בחומר טבעי

טכניקת הטיפול מבוססת על שימוש בחומר טבעי לחלוטין אשר נלקח ישירות מהמטופל/ת. הטיפול נחשב לבטוח ביותר והוא נטול תופעות לוואי כמעט לגמרי. רמת התאימות הביולוגית של החומר עם הגוף היא מרבית, כך שניתן לקבל תוצאות נהדרות בכל פעם.

זריקות PRP לברך

שימוש בזריקות PRP למגוון מטרות נוספות

השיטה החדשנית תפסה תאוצה ופופולריות רבה בכל העולם, בתחומים שונים. זריקות PRP מסייעות במגוון מצבים שונים, מעבר לטיפול יעיל בכאבי ברכיים. הן נפוצות בעיקר בתחום האורתופדיה, האסתטיקה, רפואת השיניים ושיקום השיער. הטכניקה הייחודית מאפשרת לזרז תהליכי צמיחה וריפוי של התאים והרקמות בגוף, ולכן הטיפול נחשב ליעיל במיוחד גם עבור אנשים הסובלים מאובדן שיער והתקרחות, או במקרים של התבגרות עור הפנים לשיפור המרקם שלו. הפלזמה העשירה בטסיות אשר מכילה כמות גבוהה של פקטורי גדילה מאפשרת לטפל באופן ממוקד באזור אליו היא מוזרקת ומעודדת ייצור מחודש של תאים וזרימת דם מיטבית. הריכוז של החלבונים והמינרלים השונים בטסיות הדם מסייע בתהליכי ריפוי טבעיים ומאפשר לקבל תוצאה מיטבית בכל טיפול.

לסיכום

זריקות PRP לברך עושות שימוש בטכנולוגיה חדשנית וחומר ייחודי וטבעי, אשר מופק ישירות מדגימת הדם של המטופל או המטופלת שעוברים את ההליך. הן מאפשרות להקל על כאבי ברכיים הנגרמים ממגוון מצבים שונים, כמו פגיעה בגידים ובסחוסים או דלקות. השיטה המתקדמת כרוכה בנטילת דגימת דם מהמטופל/ת שעוברים את ההליך והפרדה של הרכיבים עד לקבלת שכבת פלזמה עשירה בטסיות. הפלזמה מוזרקת לברך ומסייעת בתהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף. ההחלמה מההליך מהירה והוא נחשב לבטוח במיוחד, בעיקר בשל העובדה שהוא עושה שימוש בחומר עצמוני. הטיפול מאפשר חזרה מהירה לשגרה ושיפור משמעותי באיכות החיים, ללא כאבי ברכיים.

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים