דף הבית » מאמרים טיפולי פלזמה » מה זה PRP – המדריך המלא

מה זה PRP – המדריך המלא

מה זה PRP

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

טיפול פלזמה עשירה בטסיות, המכונה גם טיפול PRP, עושה שימוש בחומר טבעי וייחודי במטרה לטפל במצבים שונים, בתחום הרפואה האסתטית בעיקר, וגם בתחומי רפואה אחרים נוספים. זריקות של PRP מתבצעות במטרה להאיץ תהליכי ריפוי טבעיים בגוף, לעודד צמיחה מחודשת של תאים וחלבונים, ולשפר את המראה החיצוני והתחושה הפנימית שלנו. אז מה זה PRP? הטיפול החדשני מתבצע בטכניקה ייחודית ושיטה מתקדמת. בטיפול נלקחת כמות קטנה של דם מהמטופל או המטופלת, מסוננת ומסונתזת, ולאחר מכן מועברת חזרה לאזורים שונים בגוף אשר דורשים טיפול. החומר שהתקבל מכיל כמות גבוהה של חלבונים ופקטורי גדילה, מה שמאפשר לזרז תהליכי ריפוי ולעודד ייצור מחודש של תאים בריאים בגוף.

מה זה PRP? כיצד הטיפול מתבצע? למי הוא מתאים? לאיזו תוצאה נצפה? כל התשובות מחכות כאן.

מה זה PRP ומהן טסיות דם?

פלזמה עשירה בטסיות, הנקראת גם PRP, היא חומר ייחודי, מרוכז ומסונתז המשמש לריפוי של אזורים שונים בגוף והאצה של צמיחה מחודשת של תאים. הפלזמה (Platelet rich plasma) בה נעשה שימוש בטיפול מופקת ישירות מהגוף של המטופל או המטופלת אשר עוברים את ההליך. לאחר מכן, מאותה הפלזמה שעברה סינון מבודדות טסיות הדם, הנקראות טרומבוציטים. טסיות הדם שלנו נחשבות לבית חרושת ליצירה של גורמי גדילה שונים בגוף, המכונים באנגלית growth factors. גורמי הגדילה הללו הם חלבונים אשר הטסיות מפרישות בתהליכי ריפוי טבעיים בגוף, כשיש צורך ליצור תאים חדשים כדי לטפל באזור הפצוע. טסיות הן למעשה התאים הראשונים אשר עושים את דרכם לאזור הפצוע. התאים המיוחדים הללו נקראים פיברובלסטים. הם מתחילים להפריש לסביבה חלבונים המעודדים צמיחה של כלי דם וליצור חלוקה מחודשת ובריאה של התאים האחראים על יצירת סיבי קולגן בעור. 

כיצד מתבצע טיפול PRP?

טיפול PRP מתחיל בנטילה של כמה מבחנות דם מהזרוע של המטופל או המטופלת שעוברים את ההליך, בדומה לבדיקת דם רגילה. הדם מועבר לתוך מבחנה מיוחדת, ומבחנה זו עוברת תהליך סרכוז (צנטריפוגציה) במכשיר צנטריפוגה שמבודד את המרכיבים השונים בדם באמצעות תנועות סיבוביות מהירות. המכשיר הזה מפריד את טסיות הדם הנחוצות לטיפול PRP משאר מרכיבי הדם בהם לא נעשה שימוש, כמו התאים האדומים והלבנים. לאחר מכן, אותן טסיות מרוכזות מעורבבות עם הפלזמה העשירה של המטופל/ת ומוזרקות בחזרה לגוף, ישירות לאזור המטופל. בתוך נוזל הפלזמה המסונתז והמרוכז הזה אשר מוזרק לאזורים המטופלים בגוף, קיימים גם תאי גזע אשר מסוגלים לעודד צמיחה והתרבות של תאים חיוניים בגוף, כמו תאי עור וזקיקי שיער חדשים ורעננים.

ריכזנו את התהליך של הטיפול ב-3 נקודות מרכזיות:

נטילת דגימת דם מהמטופל/ת

לקחת דגימת דם מהזרוע של המטופל או המטופלת למטרת ביצוע ההליך, אשר מוכנסת למכשיר צנטריפוגה מיוחד שמבצע תנועות סיבוביות להפרדת המרכיבים.

הפרדה של רכיבי הדם והטסיות

שכבת הפלזמה העשירה בטסיות מופרדת משאר שכבות הדם במבחנה שנלקחה, והפלזמה העשירה בטסיות מועברת למזרק חדש ונקי למטרת הטיפול.

הזרקה של PRP לאזור המטופל

הרופא המומחה מזריק את הפלזמה העשירה בטסיות ישירות לאזור המטופל. הפלזמה מתחילה את הפעולה הייחודית שלה בתוך הגוף לאחר שהיא מוזרקת, מעודדת ריפוי של התאים וצמיחה מחודשת, בהתאם לאזור הדורש טיפול ולמטרה של ההליך – בין אם זו עצירת התקרחות וחידוש השיער, הצערת עור הפנים ושיפור המרקם שלו, או הקלה על כאבי פרקים וגידים.

שימושים שונים של טיפול PRP

את טכניקת הטיפול הזו ניתן לבצע באזורים שונים בגוף, למטרות שונות. כאשר הפלזמה העשירה בטסיות מוזרקת לאזור הקרקפת, היא מסייעת לעצור את תופעת ההתקרחות ולעודד זקיקי שיער רדומים להצמיח שיער חדש. כאשר היא מוזרקת לאזור הפרקים והברכיים, היא מאפשרת לזרז תהליכי ריפוי ולהפחית כאבים. וברגע שמשתמשים בפלזמה באזור הפנים, היא מחליקה קמטים ומשפרת את מרקם העור באופן משמעותי. כמו כן, בשנים האחרונות נעשה בה שימש גם בתחום האסתטיקה הדנטלית והשתלות החניכיים והשיניים.

החזירו את הזמן לאחור עם זריקות PRP

שיטת הטיפול החדשנית והייחודית בה נעשה שימוש במסגרת זריקות PRP, מאפשר לשפר את הפעולה של תאים שונים במספר אזורים בגוף. הטיפול המכונה גם “טיפול ערפד” מסוגל ממש להחזיר את הגלגל לאחור על ידי כך שהחומר מעורר מחדש תאי גוף רדומים או מנוונים. הוא מהווה פתרון יעיל במיוחד למגוון מצבים, על ידי שימוש בטכניקות חדשניות ומתקדמות להאצה של תהליכי ההחלמה הטבעיים בתוך הגוף. הזרקות ממוקדות של PRP משתמשות פלזמה עשירה בטסיות המופקות מהדם של המטופל או המטופלת שעוברים את הטיפול, ולכן הוא גם נחשב לבטוח במיוחד לשימוש, עם תוצאות מיטביות ואחוזי הצלחה גבוהים מאוד (75-85%). 

הפלזמה העשירה בטסיות מסייעת בתהליכים טבעיים בגוף של ריפוי, גדילה וצמיחה. הפלזמה מאפשרת להחיות את התאים המתים באזור אליו היא מוזרקת ולשפר את זרימת הדם אליו. היא מכילה פקטורי גדילה בכמות גבוהה מאוד ולכן נחשבת לטיפול הייחודי במינו שיכול לעצור את ניוון התאים ולהעיר אותם מחדש. התוצאה של הטיפול משתנה בהתאם לסוג ההליך והמטרה הראשונית שלו, ובעיקר מאפשרת חידוש מהיר ויעיל של התאים באזור. הטיפול מסייע בעידוד צמיחת שיער, שיפור מרקם העור, והפחתת כאבים במפרקים. 

לסיכום

במאמר זה ענינו על השאלה מה זה PRP. זוהי טכניקת טיפול ייחודית בתחום הרפואה האסתטית והכללית, אשר משתמש בחומר טבעי למטרת עידוד ריפוי וגדילה מחודשת של תאים באזורים אליו הוא מוזרק בגוף. הטיפול החדשני מתבצע על ידי זריקות של פלזמה עשירה בטסיות, הנקראת באנגלית Platelet rich plasma, או בקיצור PRP. הטיפול מהווה פתרון יעיל מאוד עבור מצבים שונים ונחשב לפריצת דרך חשובה בתחום הרפואה האסתטית והכללית. ניתן לטפל באמצעות השיטה הזו במצבים של נשירת שיער והתקרחות, כאבי ברכיים ופציעות ספורט, וקמטים ועור לא אחיד בפנים. הוא מעניק פתרונות לקשת רחבה של מצבים ומעניק תוצאה טבעית ומרשימה.

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים